بررسی MD Ride « MotorcycleDaily.com – اخبار موتور سیکلت، سرمقاله، بررسی محصول و بررسی دوچرخه

بررسی MD Ride « MotorcycleDaily.com - اخبار موتور سیکلت، سرمقاله، بررسی محصول و بررسی دوچرخه

شاید بررسی ما از V-Strom 800 جدید سوزوکی را به خاطر داشته باشید. همان دوقلو موازی 776 سی سی، با همان لحن، در موضوع این بررسی یافت می شود.

وقتی به شما گفتیم که عاشق این دوقلو موازی جدید سوزوکی شدیم، خجالتی نبودیم. در GSX–8R یافت می‌شود و همان عملکرد متمایز و رضایت‌بخشی را ارائه می‌دهد. با این حال، GSX-8R قطعا جانوری متفاوت است.

بهترین دوچرخه ورزشی راحت و نسبتاً ایستاده است. این روزها چندین محصول از جمله هوندا، آپریلیا، تریومف و کاوازاکی در بازار وجود دارد.

این دوچرخه‌ها می‌توانند همه چیز باشند، از مسافران و گردشگران راحت گرفته تا خراش‌های دره‌ای تهاجمی و سلاح‌های روزانه. از برخی جهات، این مقوله ای است که جام مقدس در آن یافت شده است، موتورسیکلتی که همه این کارها را انجام می دهد.

علاوه بر خانواده V-Strom، این موتور جدید در GSX-8S برهنه نیز یافت می شود. این GSX-8R است که واقعا توجه ما را به خود جلب کرد، زیرا به نظر می رسد ترکیبی عالی از ارگونومی V-Strom و محافظت در برابر باد را با ظاهر سبک و عملکرد یک دوچرخه برهنه ارائه می دهد. ما همچنین فکر می کنیم که این بهترین دوچرخه در گروه است.

بررسی MD Ride « MotorcycleDaily.com - اخبار موتور سیکلت، سرمقاله، بررسی محصول و بررسی دوچرخه

سوزوکی ویژگی‌های GSX-8R را چگونه توصیف می‌کند:

ویژگی های کلیدی GSX-8R
• GSX-8R با موتور دوقلوی موازی جدید 776 سی سی سوزوکی، با چنگال SFF-BP SHOWA و شوک مناسب برای کنترل چابک و مطمئن ارتقا یافته است.
• سواران GSX-8R از ارگونومی استثنایی لذت می برند. گیره های پایی مناسب، صندلی با روکش خوب، و دسته های آلومینیومی تقسیم شده، سوار را در یک موقعیت سواری اسپرت قرار می دهد که از صداهای باد و ضربه ها توسط شیشه جلو براق کامل و جلوپنجره ساخته شده در تونل باد محافظت می شود.
• هندلینگ تیز یک سنت سوزوکی است، بنابراین GSX-8R از دوشاخه جلو معکوس SFF-BP SHOWA و شوک عقب منطبق برای عملکرد دقیق استفاده می کند.
• مجهز به کالیپرهای ترمز 4 پیستونی شعاعی ABS** NISSIN با دو روتور ترمز جلو 310 میلی‌متری، قدرت توقف مطمئن و خطی را ارائه می‌کند.
• تایرهای رادیال دانلوپ RoadSport 2 (120/70ZR17 جلو، 180/55ZR17 عقب) برای GSX-8R طراحی شده اند تا چابکی و پایداری را فراهم کنند.
• دوقلوی موازی GSX-8R از سیستم شلیک 270 درجه برای تولید گشتاور قدرتمند استفاده می کند و مجهز به سیستم Cross Balancer ثبت شده سوزوکی برای عملکرد روان و صدای هیجان انگیز اگزوز است.
• سیستم کمک کلاچ سوزوکی (SCAS) با سیستم تعویض سریع دو طرفه استاندارد، تعویض دنده و ترمز موتور را آسان تر می کند.
• GSX-8R از مجموعه کمک‌های الکترونیکی سواری Suzuki Intelligent Ride System (SIRS) استفاده می‌کند که شامل انتخابگر حالت سواری سوزوکی سه حالته و سیستم کنترل کشش پیشرفته چهار حالته و همچنین سیستم‌های کمکی استارت نرم و دور کم است. .
• سواران به صفحه ابزار 5 اینچی تمام رنگی TFT GSX-8R توجه خواهند کرد.

اگرچه نقل قول بالا برای سوزوکی تبلیغات بازاریابی است، اما من با بیشتر آن موافقم. شاید بزرگترین تغییر نسبت به سایر دوچرخه هایی که این موتور را دارند سیستم تعلیق Showa باشد که در 8R یافت می شود.

بررسی MD Ride « MotorcycleDaily.com - اخبار موتور سیکلت، سرمقاله، بررسی محصول و بررسی دوچرخه

ما می توانیم تأیید کنیم که سیستم تعلیق در این دوچرخه عالی است. بله، تا حد زیادی غیرقابل تنظیم است، به جز پیش بارگیری فنر عقب، اما سوزوکی کار بزرگی را در ترکیب انطباق منطقی در جاده با سفتی و بازخورد کافی انجام داده است… حتی در روزهای پیست. بیشتر در مورد آن در زیر.

من یک GSX-8R از سوزوکی داشتم در همان زمان که ما 990 Duke جدید عالی KTM را داشتیم. من حتی این دو دوچرخه را پشت سر هم در جاده های پر پیچ و خم آشنا سوار شدم. مقایسه برای من تایید کرد که 8R چقدر خوب اداره می شود.

همانطور که در بررسی خود از KTM 990 Duke اشاره کردیم، این یکی از بهترین دوچرخه های هندلینگ بود که تا به حال آزمایش کرده ایم. در جاده های پر پیچ و خم آشنا، GSX-8R تقریباً برابر بود. من متوجه کاهش جزئی در خروجی‌های گوشه‌ای روی 8R شدم، اما در نهایت با پیش‌بارگذاری فنری بیشتر روی شوک و بالا بردن کوچک (حدود 2 میلی‌متر) شاخک‌ها در گیره‌های سه‌گانه، این مشکل را برطرف کردم. وزن من با دنده تقریباً 210 پوند است، بنابراین یک موتورسوار کوچکتر و سبکتر ممکن است از تعادل دوچرخه در زمان تحویل راضی باشد. برای مرجع، دوچرخه با پیش بارگیری عقب در موقعیت چهارم عرضه می شود و من آن را به موقعیت پنجم منتقل کردم.

موتور تقریباً برای جاده های تنگ و پر پیچ و خم مناسب است. هنگام باز کردن دریچه گاز کاملاً بسته، پاسخ دریچه گاز عالی است و بدون تکان دادن است. سه نقشه ارائه شده دارای برچسب A، B و C هستند که B موقعیت استاندارد (توان کامل، اما تحویل نرم تر) و A موقعیت دریچه گاز پاسخگوتر است. انتقال قدرت C بسیار روان است و برای شرایط کشش کم (باران و غیره) طراحی شده است.

بررسی MD Ride « MotorcycleDaily.com - اخبار موتور سیکلت، سرمقاله، بررسی محصول و بررسی دوچرخه

تنظیم تنظیمات کنترل کشش از مزاحم ترین به کمترین نفوذ آسان است. همچنین می توانید کنترل کشش را خاموش کنید (کاری که در بسیاری از دوچرخه ها نمی توانید انجام دهید).

اگرچه همانطور که گفته شد هندلینگ عالی است، اما لاستیک‌های استوک زمانی محدودیت‌های خود را پیدا می‌کنند که سوارکار سعی می‌کند در یک جاده پرپیچ و خم یا مسیر مسابقه به سختی فشار بیاورد. لاستیک‌های Dunlop RoadSport 2 احتمالاً سوارکار معمولی را ناامید نخواهند کرد، اما سوارانی که سعی می‌کنند از محدودیت‌های هندلینگ 8R استفاده کنند، چیزی چسبنده‌تر و ارتباط‌پذیرتر می‌خواهند.

دوچرخه در مسیر مستقیم و در پیچ های پرسرعت از پایداری بالایی برخوردار است. با کمی تلاش به خوبی جابجا می شود، اما هرگز احساس انقباض یا فشار نمی دهد. بازخورد از طریق شاسی از نقاط تماس تایر، به خصوص در جلو، عالی است. این نکته کلیدی برای به دست آوردن اعتماد به نفس در پیچ ها است و سوزوکی واقعاً در اینجا عالی است.

شیفتر استاندارد در گیربکس شش سرعته هنگام تعویض دنده از دنده دوم بسیار خوب عمل می کند، اما هنگام تعویض دنده کمتر نرم است، جایی که برخی از سواران ممکن است همچنان ترجیح دهند از کلاچ استفاده کنند.

ترمزها عالی هستند قدرت و احساس بسیار خوب مخصوصاً از ترمز جلو. لنت ها گاز اولیه زیادی را ایجاد نمی کنند، اما نیروی بسیار پیشرو و قابل کنترلی را ارائه می دهند.

تعلیق، همانطور که قبلا ذکر شد، به طرز شگفت انگیزی از نظر سهام خوب است. میرایی بسیار پیشرفته به نظر می رسید و واحدهای Showa چسبندگی بسیار کمی از خود نشان دادند. دوچرخه سواری راحت و معقولی را برای رفت و آمد/گردش فراهم می کند، و دوچرخه همچنان در زمانی که به سختی در یک جاده پرپیچ و خم فشار داده می شود، یا حتی در یک روز پیست، به طرز شگفت آوری خوب نگه می دارد.

بررسی MD Ride « MotorcycleDaily.com - اخبار موتور سیکلت، سرمقاله، بررسی محصول و بررسی دوچرخه

ارگونومی یکی دیگر از نکات مثبت سوزوکی با GSX-8R است. هوندا عادت کرده بود تا موقعیت مناسب و راحت برای VFR 750 خود را پیدا کند که منجر به تعادل کامل بین تور و ورزش شد. سوزوکی در این زمینه با GSX-8R کار بسیار خوبی انجام می دهد. در واقع، وقتی برای اولین بار با دوچرخه آزمایشی از مقر سوزوکی به دفتر جنرال موتورز رفتم، از راحتی دوچرخه شگفت زده شدم.

عملکرد موتور مانند V-Strom 800 است، یعنی گشتاور شگفت‌آوری قوی را از قسمت پایین به میان‌رده ارائه می‌دهد و قدرتی که در دورهای بالاتر به آرامی کاهش می‌یابد. تکان دادن بر خلاف بسیاری از دوقلوهای موازی دیگر مشکلی نیست.

حفاظت در برابر باد نیز عالی است. قسمت جلویی طراحی شده است تا باد را از سینه سوار دور نگه دارد و تمیزترین هوای بدون بوفه در سطح کلاه ایمنی را که در هر دوچرخه ای پیدا کرده ایم را فراهم می کند.

اگرچه GSX-8R مخزن بنزین بزرگی ندارد (3.7 گالن)، اما مصرف سوخت عالی است و باید بتوانید حداقل 150 مایل را قبل از پیدا کردن یک پمپ بنزین طی کنید.

اگر این تصور را داشتید که من سوزوکی GSX-8R را دوست دارم، حق با شما بود. در واقع، شما در مورد این موتورسیکلت زیاد خواهید خواند، زیرا من یکی را خریدم و اکنون در حال اصلاح آن هستم.

اگرچه واحد آزمایشی ما مدل 2024 بود، مدل 2025 که اخیراً معرفی شده است، به جز رنگ های موجود، یکسان است. GSX-8R 2025 دارای MSRP ایالات متحده 9669 دلار است. برای اطلاعات بیشتر و مشخصات به وب سایت سوزوکی مراجعه کنید.

بررسی MD Ride « MotorcycleDaily.com - اخبار موتور سیکلت، سرمقاله، بررسی محصول و بررسی دوچرخه
GSX-8R شخصی دیرک پس از اولین روز استفاده از تایرهای بریجستون S23.

شما می توانید هر پاسخی را که به این ورودی داده می شود از طریق فید RSS 2.0 دنبال کنید. می توانید تا انتها پرش کنید و پاسخ دهید. پینگ در حال حاضر مجاز نیست.

منبع: https://www.motorcycledaily.com/2024/12/2024-suzuki-gsx-8r-md-ride-review/

تحریریه موتو لاین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *