هنگامی که KTM دوقلو موازی 799 سی سی خود را توسعه داد و آن را در قالب 790 Duke به بازار آمریکا معرفی کرد، MD برای آزمایش آن حضور داشت. تقریباً مانند هر روزنامه نگار دیگری، MD در مورد عملکرد، هندلینگ و شخصیت این دوچرخه برهنه جدید میانه وزن بسیار هیجان زده بود. در واقع، یک ویرایشگر Motorcycle.com یکی را در محل برای رفت و آمد روزانه و استفاده در مسیر خرید. من شخصاً یک 790 Adventure خریدم و در حین پست کردن چندین مقاله در توضیح تغییراتی که ایجاد کردم، آن را اصلاح کردم. من هنوز اون دوچرخه رو دارم
در 790 دوک اصلی، فضایل زیادی وجود داشت. این موتور از نظر اسب بخار و گشتاور از همه چیز در کلاس متوسط وزن بهتر بود و ارائه این قدرت بسیار سرگرم کننده بود. قاب فولادی و بازو چرخشی، همراه با سیستم تعلیق اصلی، بازخورد بسیار خوبی از لاستیکها ارائه میکردند و به دوچرخهسوار اعتماد به نفس زیادی میدادند تا دوچرخه را به شدت فشار دهند.
اگرچه MD از مدل 2019 ما راضی بود، اما MD به برخی کاستی ها اشاره کرد. ترمزهای جلو، به ویژه، با قدرت مناسب کمی ناامید کننده بودند، اما گاز اولیه بسیار نرم و احساسی که ما آن را “کمی اسفنجی” توصیف کردیم. ما دوشاخه غیرقابل تنظیم را دوست داشتیم، اما به یاد داشته باشید که برای دست اندازهای کوچک در جاده کمی سفت است. ما مشتاق بودیم ببینیم آیا تغییراتی در مدل فعلی وجود دارد که این ویژگیها را بهبود بخشد.
790 Duke پس از معرفی 890 Duke و 890 Duke R برای مدت کوتاهی از بازار ایالات متحده ناپدید شد.
در برگه مشخصات، تغییرات زیادی نسبت به مدل اصلی 790 Duke تغییر نکرده است. هنوز هم یک دوچرخه 799 سی سی با سیستم تعلیق غیر قابل تنظیم (به جز پیش بارگیری فنر عقب) است. این دستگاه دارای یک IMU پیچیده است که به عنوان مثال امکان کنترل کشش در پیچها را فراهم میکند و سیستم ABS پیچیدهتری دارد. همچنین دارای دمپر استوک فرمان نیز در جای خود است. همه این ویژگی ها در مدل اصلی بود.
با IMU، حتی کنترل کشش هنگام پیچیدن حساس است. یک ویژگی خوب در این بخش قیمت.
ارگونومی نسبتاً استاندارد برای “استاندارد” با مثلث سوارکار عمودی و فضای پای مناسب است. صندلی کمی راحتتر از آنچه که در مدل اصلی به یاد میآوریم احساس میشود، اما تشخیص آن پس از سالها سخت است.
چیزی که ما به طور قطع متوجه می شویم تغییر عملکرد ترمز جلو است. با همان دیسکهای جلوی دوگانه 300 میلیمتری که توسط همان کالیپرهای شعاعی چهار پیستونی فشرده شدهاند، اکنون گاز گرفتن و احساس بهتری وجود دارد. ما گمان میکنیم که KTM کلمات “موشی” و “اسفنجی” را که برای توصیف ترمزهای اصلی دوک 790 استفاده میشود، مهربانی نکرده است. ما می دانیم که سیلندر اصلی جدید است و تقریباً مطمئن هستیم که لنت ترمز ترکیبی جدید و تهاجمی تر است. با این حال، هر مشکلی که با ترمزهای جلو در نمونه اولیه داشتیم ناپدید شده است.
ما همچنین تغییری را در تنظیمات چنگال جلو احساس کردیم که انطباق را نسبت به برآمدگیهای کوچک و ناهموار بهبود بخشید. براوو
با پنج سال یا بیشتر، صفحه دریچه گاز و پاسخ دریچه گاز، جای تعجب نیست که 790 Duke بازگشتی به شما امکان می دهد یک دریچه گاز قفل شده را باز کنید و به طور مداوم قدرت پیشرونده نرمی دریافت کنید. بدون تکان دادن
این دوچرخه دارای سه حالت سواری قابل انتخاب شامل باران، خیابان و اسپرت است. واحد آزمایشی ما دارای پکیج Track اختیاری با حالت Track و تعویض سریع بود.
شیفتر سریع در هر دو جهت بالاتر از دنده دوم به خوبی کار می کند … به نظر می رسد بهتر از سیستم های KTM قبلی در مدل های دوقلوی موازی خود باشد. گسترش دنده ارائه شده توسط 6 سرعته به خوبی با ویژگی های موتور مطابقت دارد، که قدرت خوبی را تا 3000 دور در دقیقه ارائه می دهد، میدرنج گوشتی و کشش قوی در سراسر خط قرمز. KTM ادعا می کند قدرت میل لنگ بیش از 100 اسب بخار است که در هنگام دوچرخه سواری کاملاً قابل باور است.
هندلینگ یادآور مدل اصلی 790 Duke است، یعنی ثبات خوب همراه با احساس چابکی و مطمئن در گوشه ها. ما که قبلاً از آنها نمونه برداری نکرده بودیم، از لاستیک Maxxis Supermaxx ST شگفت زده شدیم. دست زدن به این موارد پیشرونده و قابل پیش بینی بود و بازخورد خوب و چسبندگی خوبی را ارائه می کردند.
من واقعا از تست 790 Duke لذت بردم. هنگامی که برای اولین بار وارد دوچرخه شد، آن را دوست داشتم، همانطور که در گزارش آزمایشی من برای مدل 2019 نشان داده شده است که به نظر می رسد مشکلات کمی را که با آن دوچرخه داشتیم برطرف کرده است. تغییر دیگر قیمت است. 790 Duke جدید در واقع ارزانتر است.
790 Duke جدید دارای قیمت MSRP 9499 دلاری است که 1000 دلار ارزانتر از مدل 2019 است. ما سوزوکی را آزمایش نکردهایم، اما با استقبال خوبی از سوی مطبوعات مواجه شده است. توجه داشته باشید که KTM 790 Duke دارای اسب بخار بیشتری است و دارای IMU و دمپر فرمان است که هر دو در سوزوکی وجود ندارند.
به طور خلاصه، ما فکر می کنیم KTM 790 Duke نشان دهنده یک ارزش عالی است. اگر به دنبال یک دوچرخه برهنه با وزن متوسط با قیمت کمتر از 10000 دلار هستید، 790 Duke جدید باید در صدر لیست شما قرار گیرد.
برای جزئیات و مشخصات بیشتر، وب سایت KTM را بررسی کنید.
شما می توانید هر پاسخی را که به این ورودی داده می شود از طریق فید RSS 2.0 دنبال کنید. می توانید تا انتها پرش کنید و پاسخ دهید. پینگ در حال حاضر مجاز نیست.
منبع: https://www.motorcycledaily.com/2024/12/2024-ktm-790-duke-md-ride-review/
تحریریه موتو لاین