MD همیشه تایرهای بریجستون S22 را دوست داشته است. S22 که برای سواری در خیابان و مسیرهای گاه به گاه طراحی شده است، حتی چهار سال پس از معرفی، در صدر بسیاری از تایرهای موتورسیکلت سوپراسپرت قرار گرفته است.
بریجستون کار خود را در طراحی جانشین S22 انجام داده است. نتیجه BATTLAX Hypersport S23، موضوع این تست است.
اگر بررسی ما از سوزوکی GSX-8R را دیدهاید، میدانید که من آن دوچرخه را دوست دارم، اما لاستیکهای دانلوپ را کافی توصیف کردید، اما با پتانسیل ورزشی دوچرخه مطابقت ندارد. اولین کاری که بعد از خرید GSX-8R انجام دادم تغییر لاستیک ها به بریجستون S23 بود.
S22 های قدیمی تر چسبندگی و بازخورد بسیار خوبی داشتند، به خصوص از لاستیک جلو. شاسی GSX-8R قبلاً اطلاعات زیادی را از دانلوپهای استوک به راکب منتقل میکرد، بنابراین S23های کاملاً جدید انتخابی منطقی برای استفاده از آن بودند.
بیایید با اطلاعاتی از بریجستون در مورد تایرهای S23 شروع کنیم. بریجستون با تاکید بر این نکته شروع می کند که ترکیب جدید در قسمت جلویی شانه و لبه عقب به طور قابل توجهی چسبندگی خشک را در مقایسه با S22 افزایش می دهد. همچنین بیان می کند که “سفتی الگوی بهبود یافته از کشش و پایداری بهبود یافته پشتیبانی می کند.” عملکرد آب و هوای مرطوب با استفاده از آجهای تایر «Pulse Groove» بهبود یافته است و گفته میشود لاستیک عقب 8 درصد ویژگیهای سایش بهبود یافته دارد.
سواری S23 چه حسی دارد و چه تاثیری بر عملکرد GSX-8R داشته است؟ به طور خلاصه، من افزایش قابل توجهی در چسبندگی و بازخورد پیچ ها پیدا کردم که منجر به افزایش قابل توجهی در اعتماد سوارکار شد.
GSX-8R برای شروع موتورسیکلت بسیار پایداری است. S23 ها این ویژگی را با انتقال بسیار خطی از گوشه های مستقیم به مورب تقویت می کنند. به عبارت دیگر، S23 حس واکنشهای سریع و سریع در پیچها را ندارد. ممکن است کمی بیشتر از ماشین اسپورت پیرلی که به خاطر دیواره شیب دار که به پیچیدن سریع در پیچها کمک میکند، نیاز داشته باشد، اما پاسخ خطی لاستیکهای S23 ممکن است بدون تغییر زیاد، اعتماد به نفس بیشتری را در خیابان به سواران بدهد. هنگام استفاده از آن در مسیر مسابقه خاموش کنید.
ما یک S22 برای سوار شدن پشت سر هم نداشتیم، اما بر اساس تجربه ما از آن تایر، لاستیک های جدید S23 اعتماد و ثبات بیشتری در پیچ های شیب دار ایجاد می کنند.
به دلایل مختلف، به جای اینکه به راست بپیچم، اعتماد بهنفس بیشتری در چرخیدن به چپ دارم، اما در طول یک روز پیست در مسیر مسابقه Buttonwillow، که در جهت عقربههای ساعت میرفت (بیشتر به سمت راست تا چپ)، اعتماد به نفس زیادی داشتم و به سرعت لاستیک عقب را به سمت چپ بردم. رینگ در هر دو طرف، حتی از کنار برخی از سواران دیگر در خارج از برخی پیچهای طولانی و پرسرعت به سمت راست عبور میکند. پس از یک وقفه طولانی (حدود 15 سال) در پیست سواری، من با پسرم ایوان شروع به شرکت در روزهای پیست کردم و انتخاب کردم که در گروه متوسط در Buttonwillow سوار شوم. با این حال، در پایان روز، من احساس کردم که S23 می تواند به راحتی برای گروه پیشرفته واجد شرایط شود. طبیعتا لاستیک های S23 به سرعت گرم می شوند و نیازی به گرمکن لاستیک در پیست ندارند.
هنگام نصب لاستیک ها از وزنه های صفر برای بالانس لاستیک جلو استفاده کردم اما چندین اونس برای بالانس لاستیک عقب لازم بود. من همچنین متوجه شدم که S23 های بریجستون به سختی روی رینگ سوار می شوند. مانند هر لاستیک دیگری، قرار دادن آن در معرض نور گرم خورشید قبل از نصب مفید است و حتی ممکن است با این لاستیک ها ضروری باشد.
من هنوز کمتر از 1000 مایل با این لاستیک ها راه دارم. آنها عمدتاً برای جاده های خیابانی پرپیچ و خم و همچنین روز تک مسیر استفاده می شدند. ویژگی های سایش تا کنون بسیار خوب به نظر می رسند، به عنوان مثال، آنها به طور یکنواخت می پوشند و همچنان به نظر می رسد که عمق آج مشابهی دارند.
بعد از اینکه مایل های بیشتری روی لاستیک ها گذاشتم، از جمله یکی دو روز دیگر در پیست، یک گزارش تکمیلی ارائه خواهم کرد. برای جزئیات بیشتر، صفحه وب Bridgestone S23 را بررسی کنید.
شما می توانید هر پاسخی را که به این ورودی داده می شود از طریق فید RSS 2.0 دنبال کنید. می توانید تا انتها پرش کنید و پاسخ دهید. پینگ در حال حاضر مجاز نیست.
منبع: https://www.motorcycledaily.com/2025/01/bridgestone-battlax-s23-md-product-review/
تحریریه موتو لاین