
بروزرسانی: 07 اردیبهشت 1404
KTM Enduro R 2025 390 را معرفی می کند « MotorcycleDaily.com - اخبار موتور سیکلت، سرمقاله ها، بررسی محصولات و بررسی دوچرخه

KTM به معرفی مدل های جدید و جالب با تکی 399 سی سی بازطراحی شده ادامه می دهد. آخرین مدل 390 Enduro R است.
با وزن 350 پوند مرطوب (با مخزن سوخت خالی)، این یک اندرو قانونی خیابانی است که باید در خارج از جاده کاملاً توانا باشد. اگر شک دارید به ویدیوی زیر نگاه کنید.
KTM می گوید که این دوچرخه به زودی در نمایشگاه های فروش عرضه می شود، اما در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت آن نداریم. برای جزئیات بیشتر، وب سایت KTM را بررسی کنید. در اینجا بیانیه مطبوعاتی KTM آمده است:
برای سال 2025، مدل محبوب KTM 690 ENDURO R با یک مدل کوچکتر جدید همراه شده است که با افتخار از پلاک ENDURO R استفاده می کند.
KTM 390 ENDURO R محکم، قابل اعتماد و مطابق با نام ENDURO R در خاک رشد می کند، اما در جنگل شهری به همان اندازه که در مسیرهای کوهستانی است، در خانه است.
نمای کلی محدوده مدل
KTM 390 ENDURO R 2025 وارد بخش جدیدی از بازار می شود. با سیستم تعلیق طولانی مدت، چرخ های 21/18 اینچی، داشبورد مینیمالیستی TFT و حتی گزینه خاموش کردن کامل ABS، قابلیت دو اسپرت واقعی را ارائه می کند و در عین حال معیاری را در کلاس خود ایجاد می کند.
بدنه و گرافیک
KTM 390 ENDURO R به لطف مخزن سوخت فلزی فشرده 2.37 گالن (9 لیتری) و اسپویلرهای متمرکز خارج از جاده، مشخصاتی باریک و جمع و جور دارد. این نه تنها عرض کلی را کاهش می دهد، بلکه محافظت از مخزن را فراهم می کند و در عین حال ارگونومی را برای سوارکار هنگام ایستادن روی گیره ها بهبود می بخشد.
CTG و گرافیک
KTM 390 ENDURO R 2025 دارای طراحی کاملاً جدید الهام گرفته شده از آفرود است، با طراحی واضح KTM که در گرافیک داخلی روان تعریف شده است.

سیستم تعلیق و شاسی
طراحی جدید قاب داربست فولادی دو تکه بر اساس پلت فرم Gen 3 مشترک با مدل های DUKE است، اما دارای زاویه فرمان متفاوت، گیره های سه گانه با بالابرهای فرمان 25 میلی متری، پایه های زیر فریم و مشخصات سفت تر است که به طور خاص برای استفاده در خارج از جاده طراحی شده است. با هندلینگ، کنترل و پایداری بهبود یافته.
قاب جدید همچنین به گونه ای طراحی شده است که فضای بیشتری را برای پکیج رادیاتور و چرخ 21 اینچی بزرگتر فراهم کند و در عین حال موقعیت گیره پا را برای مسافران در هنگام برخورد با بخش های خارج از جاده بهبود بخشد.
زیر فریم
ساب فریم جدید دارای طراحی پرده فولادی براق و الهام گرفته از خارج از جاده است. این طراحی منحصر به فرد به ساخت و ساز قوی و بادوام کمک می کند و فریم فرعی به طور خاص برای ارائه یک صندلی یک تکه با سیستم تعلیق طولانی و همچنین شیک، کاربردی و با دقت برای هدف خود طراحی شده است.
بازو چرخشی
بازوی شناور جدید با قالب گیری گرانشی و آماده برای آفرود به طور خاص برای KTM 390 ENDURO R توسعه یافته است.
نظر دادن
KTM 390 ENDURO R دارای یک چنگال کارتریج باز 43 میلی متری با فشرده سازی آسان و تنظیم برگشتی در مراحل 30 کلیکی است.
در عقب، یک کمک فنر WP APEX خارج از مرکز 230 میلی متری دارای ویژگی های برگشتی قابل تنظیم با 20 کلیک است. پیش بارگذاری با استفاده از ابزار قابل تنظیم است.

چرخ و لاستیک
KTM 390 ENDURO R مجهز به چرخ های 21 اینچی جلو و 18 اینچی در عقب است که آماده برخورد با خاک هستند.
آنها با تایرهای آزمایش شده و اثبات شده متزلر کارو 4 - به ترتیب در ابعاد 90/90R21 و 140/80R18 نصب شده اند.
ترمز
مجهز به ترمزهای محوری BYBRE 285 میلی متری در جلو و ترمزهای 240 میلی متری تک پیستونی در عقب، عملکرد عالی ترمز تضمین شده است، با قدرت توقف چشمگیر در جاده یا خاک.
موتور
KTM 390 ENDURO R از نسل جدیدی از موتورهای تک سیلندر سبک و جمع و جور که LC4c - c برای کامپکت نامیده می شوند، استفاده می شود، که اولین خود را در سری اخیر KTM DUKE انجام داد.
با تکیه بر تجربه به دست آمده از نسل قبلی موتورهای تک سیلندر کوچک، این موتور با سرسیلندرها و گیربکس های جدید بهبود یافته کاملاً بازطراحی شده است.
پلت فرم موتور جدید فواصل سرویس به روز شده را ارائه می دهد، با اولین سرویس در 1000 کیلومتر و پس از آن خدمات منظم هر 10000 کیلومتر انجام می شود. بازرسی شیر در هر 20000 کیلومتر انجام می شود.
سر سیلندر
موتور جدید LC4c دارای پوشش سوپاپ بزرگتر با سر سیلندر کوچکتر است که باعث کاهش وزن در انتهای بالای موتور می شود. موقعیت جدید ترموستات - که مستقیماً در سر سیلندر نصب شده است - نظارت حرارتی را بهبود می بخشد و دمای عملیاتی پایدارتری را در شرایط مختلف رانندگی فراهم می کند.
تزریق سوخت
انژکتورهای جدید اکنون مستقیماً در دریچه های ورودی قرار می گیرند تا تجمع در مجرای ورودی را کاهش دهند. این انژکتورهای جدید همچنین اسپری سوخت ریزتری را ارائه می کنند که منجر به احتراق کارآمدتر و انتشار کمتر می شود.
جعبه هوا نو
جعبه هوای جدید به طور خاص بهینه شده است تا با پکیج KTM ENDURO R مطابقت داشته باشد.
اگزوز
طراحی منحصر به فرد اگزوز فولاد ضد زنگ به این معنی است که سیستم نصب شده بر روی KTM 390 ENDURO R به صدا خفه کن نهایی نیاز ندارد. این منجر به کاهش وزن کلی دو کیلوگرمی شد.
اگزوز جدید مجهز به مبدل کاتالیزوری دوگانه برای مطابقت با مقررات انتشار گازهای گلخانه ای است و دارای کنترل فعال است که در آن ECU نه تنها مخلوط سوخت را برای انفجار بهینه تنظیم می کند، بلکه مخلوط را برای اطمینان از دمای ایده آل برای کاهش آلاینده ها تنظیم می کند. سیستم احتراق فعال همچنین هرگونه اشتباهی را تشخیص می دهد و به تشخیص وضعیت مبدل کاتالیزوری کمک می کند و اطلاعات را برای تشخیص OBDII ذخیره می کند.
برای سوارانی که به دنبال بیشتر هستند، پاورپارت های KTM طراحی و مهندسی شده ویژه ای در دسترس هستند تا اندکی سبک، فاصله یا قدرت بیشتری به بسته کلی اضافه کنند.
گیربکس و کلاچ
بهبود مسیر دنده، که با جایگزینی راهنماهای 5 میلی متری قبلی با راهنماهای 6 میلی متری در پین های دوشاخه و انجام سایر پیشرفت های کوچک به دست آمده است، نیروهای تعویض دنده را در داخل گیربکس کاهش داده است.
شکل سیلندر تعویض بهینه شده است تا جابجایی بین دنده های پنجم و ششم را تسهیل کند و باعث حرکت نرم تر دنده در امتداد شفت ها شود. حرکت اهرم دنده نیز کاهش یافته است و در نتیجه عملکرد سریعتر و پاسخگوتر است.
یک کلاچ دمپایی برقی اکنون در همه مدل ها نصب شده است، با دنده بهبود یافته روی سبد کلاچ و چرخ فلایو که وزن را کاهش می دهد و کنترل کلاچ را آسان تر می کند، همراه با سیستم اختیاری Quickshifter+.

tk
KTM 390 ENDURO R 2025 با تنظیم استاندارد برای بخش کوچک تر دو اسپرت، از پیشرفت های تکنولوژیکی در دنیای واقعی برخوردار است که نه تنها تجربه سواری را افزایش می دهد، بلکه ایمنی را نیز افزایش می دهد.
داشبورد جدید
KTM 390 ENDURO R با پانل ابزار جدید 4.2 اینچی TFT با رابط کاربری منحصر به فرد به طور خاص برای اندازه صفحه نمایش جمع و جور طراحی شده است. دارای پورت USB C به صورت استاندارد.
صفحه نمایش TFT شیشه ای باند شده همچنین دارای یک پوشش پلاریزه برای کاهش تابش خیره کننده و بهبود خوانایی در روزهای روشن است. این تضمین می کند که سواران می توانند به سرعت و به راحتی تمام اطلاعات مرتبط مانند سرعت، سطح سوخت و نشانگر دنده را ببینند.
داشبورد جدید توسط یک تابلو برق کاملاً بازطراحی شده با جوی استیک چهار طرفه با ارگونومی بهبود یافته و سوئیچ های روشن پشتیبانی می شود. اینها به راکبان اجازه می دهد تا عملکردهای مختلف موتورسیکلت مانند چراغ ها، نشانگرها و حالت های سواری را کنترل کنند و البته با ویژگی های ارتباطی مختلف تعامل داشته باشند. مکعب های کلید جدید دارای سوئیچ کشتن ABS یکپارچه و اختصاصی هستند.
در نهایت، یک ماژول ارتباطی جدید، موتور سیکلت را از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند سوارکار متصل می کند. مسافر را قادر می سازد تا به ویژگی هایی مانند ناوبری گام به گام و کتابخانه موسیقی مستقیماً از داشبورد دسترسی داشته باشد.
حالت های سواری
KTM 390 ENDURO R دارای حالت های سواری قابل انتخاب، با ویژگی حالت خارج از جاده است.
حالت خارج از جاده به مسافران اجازه می دهد لغزش بیشتر چرخ عقب، بلند کردن چرخ جلو از روی موانع یا حرکت چرخ عقب را در صورت نیاز آسان تر می کند. تنظیم پیش فرض STREET MODE است که برای استفاده بهینه در شهر یا بزرگراه کالیبره شده است.
با این حال، برای سوارانی که به دنبال کنترل بیشتر در خارج از جاده هستند، سیستم کنترل کشش موتورسیکلت نیز می تواند به طور کامل برای کنترل 100٪ خاموش شود.

چراغ های LED
همه مدل های سری 2025 دارای چراغ های جلو LED هستند که دید و روشنایی عالی در روز را در شب فراهم می کنند.
قطعات برق KTM
برای ارتقای بیشتر KTM 390 ENDURO R 2025، طیف گسترده ای از پاورپارت های KTM در دسترس هستند که به طور خاص برای ارائه عملکرد، سبک، محافظت و راحتی طراحی شده اند.
نرم افزار KTM
جدیدترین محدوده با در نظر گرفتن سوارکار ENDURO R توسعه یافته است. طراحی جسورانه آن به آن اجازه می دهد تا از بین مردم متمایز شود، اما راحتی رفت و آمد در دنیای واقعی را با عملکرد واقعی خارج از جاده ارائه می دهد.
نکات برجسته KTM 390 Enduro R 2025
- مدل جدید ENDURO یک تجربه سواری سرگرم کننده و قابل دسترس را با سهولت استفاده در دنیای واقعی ارائه می دهد.
- موتور 399 سی سی DOHC تک سیلندر تورکی با تزریق سوخت الکترونیکی، شفت متعادل کننده، کلاچ دمپایی PASC و سیستم Ride-by-Wire. Quick Shift + اختیاری.
- طراحی قاب دو تکه متشکل از یک قاب اصلی پرده فولادی و یک فریم فرعی پیچ دار است که استحکام بیشتری را ارائه می کند.
- یک بازوی چرخشی آلومینیومی ریخته گری، عقب شوک را حرکت می دهد تا ارتفاع صندلی را پایین بیاورد و اگزوز را جمع کند.
- چنگال های جلوی کارتریج باز 43 میلی متری WP APEX دارای قابلیت فشرده سازی و تنظیم برگشتی در مراحل 30 کلیکی هستند.
- کمک فنرهای خارج از مرکز، WP APEX با پیستون تقسیم شده با 20 سطح تنظیم برگشتی.
- سیستم ترمز قدرتمند BYBRE با همکاری BREMBO توسعه یافته است.
- لاستیک های 90/90R21 در جلو و لاستیک های متزلر کارو 4 140/80R18 در عقب، عملکردی جدی در خارج از جاده ارائه می کنند.
- مدار دوگانه ABS 10.3 مگابایتی BOSCH با ABS خارج از جاده برای سواران هیجان انگیز جفت شده است تا ABS را در عقب جدا کنند.
- چراغ جلو، چراغ عقب و چراغ راهنما LED با تنظیم مجدد نشانگر اتوماتیک ATIR.
- یک صفحه نمایش جدید 4.2 اینچی تمام رنگی TFT به سوارکاران اجازه می دهد تا بین حالت های سواری جابجا شوند، MTC حساس به پیچ ها را تنظیم کنند، کنترل پرتاب را آغاز کنند و از KTMconnect استفاده کنند.
- حالت های سواری جدید شامل خیابان و آفرود برای تنظیم واکنش دریچه گاز و کنترل کشش است.
- یک سیستم کنترل پرتاب جدید، شمارش دور را در حالی که دریچه گاز را نگه می دارد، حفظ می کند تا اطمینان حاصل شود که شروع به کار در سطح حرفه ای است.
- بازوهای قابل تنظیم امکان دسترسی مناسب به اندازه های مختلف دست را فراهم می کند.
تنظیم کردن
نوع موتور: تک سیلندر، 4 زمانه، DOHC
حجم: 398.7 سی سی
سوراخ / ضربه: 89/64 میلی متر
استارت: برقکار; 12 ولت 8 آمپر
گیربکس: 6 سرعته
سیستم سوخت: بوش EFI، بدنه دریچه گاز الکترونیکی 46 میلی متری
روانکاری: ساپ مرطوب
خنک کننده: خنک کننده مایع
کلاچ: کلاچ دمپایی PASC با عملکرد مکانیکی
جرقه زنی: بوش EMS با راید بای سیم
فریم: پرده فولادی
زیرشاخه: پرده فولادی پیچ و مهره ای
دسته: آلومینیوم، مخروطی، قطر 26/22 میلی متر
سیستم تعلیق جلو: WP APEX USD با حرکت 43 میلی متری
سیستم تعلیق عقب: WP APEX Monoshock
مسیر تعلیق جلو/عقب: 230mm/9in. 230 میلی متر/9 اینچ
ترمز جلو/عقب: ترمز دیسکی 285mm/240mm
چرخ های جلو/عقب: 1.85 x 21 اینچ، 2.50 x 18 اینچ
لاستیک های جلو/عقب: 90/90R21 اینچ؛ 140/80R18 اینچ
فاصله بین دو محور: 15.5 ± 1475 میلی متر / 0.6 ± 58 اینچ
ارتفاع صندلی: 890 میلی متر/35 اینچ
ظرفیت مخزن: 9 لیتر / 2.37
وزن (با سوخت کامل)، تقریباً: 159 کیلوگرم / 350.5 پوند
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=But6hYEFOKo[/embed]
منبع: https://www.motorcycledaily.com/2025/01/ktm-introduces-the-2025-390-enduro-r/