
بروزرسانی: 07 اردیبهشت 1404
بررسی MD Ride « MotorcycleDaily.com - اخبار موتور سیکلت، سرمقاله، بررسی محصول و بررسی دوچرخه

Husqvarna و شرکت خواهرش KTM به اندازه سایرین در صنعت تجربه ساخت موتورهای تک سیلندر دارند. طبیعتاً دوچرخه های آفرود آن ها تک سیلندر هستند، همانطور که دوچرخه های آندورو قانونی خیابانی آن ها نیز تک سیلندر هستند. برای سال 2024، Husqvarna، همراه با KTM، یک تک 399 سی سی جدید توسعه داده است که موتور مورد آزمایش را نیرو می دهد.
Husqvarna Svartpilen 401 امسال همه جدید است، از جمله شاسی و موتور. طراحی شاید کمی کمتر غیرعادی باشد. من شخصاً طراحی را دوست دارم، از جمله ظاهر سنتی چراغ جلوی گرد.
Svartpilen حالت نشستن عمودی دارد و خود صندلی بسیار راحت است. صفحه نمایش TFT جدید روشن است و پیمایش به عملکردهای مختلف واضح و ساده است، چیزی که KTM به آن معروف است.
این دوچرخه با قیمتی کمتر از 6000 دلار، با برخی دیگر از ماشین های سطح پایه رقابت می کند، اما با این وجود دارای سیستم تعلیق با کیفیت بالا و قابل تنظیم است. بیشتر در مورد آن بعدا.

این موتور امسال افزایش نسبتا زیادی در جابجایی دارد. دوچرخه قدیمی 373 سی سی بود در حالی که دوچرخه جدید 399 سی سی است. این افزایش 6 درصدی است.
این موتور در اصل کاملاً جدید است، با جعبه هوا، پیستون، میل لنگ و بادامک جدید. دو حالت سواری در دسترس است، از جمله خیابان و باران. این یک موتور بسیار سالم برای جابجایی آن است. Husqvarna ادعا می کند 44 اسب بخار در میل لنگ. دریچه گاز اکنون با سیم است. شیفتر سریع استاندارد است.
چنگال هم برای فشرده سازی و هم برای برگشت با پنج کلیک تنظیم روی هر پایه چنگال قابل تنظیم است. ترمزها شامل یک کالیپر چهار پیستونی است که روی یک دیسک 320 میلی متری جلو و یک کالیپر دو پیستونه روی یک دیسک 240 میلی متری عقب عمل می کند. ABS استاندارد است و حالت Super Moto به شما امکان می دهد ABS را در چرخ عقب غیرفعال کنید. ABS با استفاده از IMU حساس به پیچیدن است.
گیربکس شش سرعته از طریق کویک شیفتر فوق الذکر کار می کند و دارای کلاچ دمپایی است. نیرو از طریق یک جفت چرخ 17 اینچی که با لاستیک های پیرلی اسکورپیون رالی STR پوشیده شده اند به زمین منتقل می شود. این لاستیک ها برای ایجاد کشش در داخل و خارج از جاده طراحی شده اند.
وقتی Svartpilen 401 را از گاراژ بیرون می آورید، نمی توانید متوجه کوچک و سبک بودن دوچرخه نشوید. Husqvarna ادعا می کند وزنی معادل 350 پوند دارد که کاملاً قابل باور است.

این احساس کوچک و سبک بلافاصله هنگام دوچرخه سواری نمایان می شود. موتور جدید با دور شدن از حالت توقف، پاسخ دریچه گاز عالی و قابل پیش بینی و مقدار شگفت انگیزی از گشتاور را ارائه می دهد. انطباق با آخرین استانداردهای آلایندگی اروپا مطمئناً به عملکرد لطمه ای وارد نکرده است.
بیش از 200 پوند با دنده در دنده، پیش بار را به فنر شوک عقب اضافه کردم. خوشبختانه با سیستم تعلیق قابل تنظیم، توانستم سرعت برگشت شوک عقب را نیز کاهش دهم و تراکم و میرایی برگشتی روی شاخک را افزایش دهم. با انجام این کار، هندلینگ سریع و زیرک و در عین حال پایدار است - حتی در سرعت های بالا.
شیفتر سریع در واحد آزمایشی ما به خوبی کار می کرد، اگرچه به نظر می رسید ترجیح می داد از کلاچ بین دنده های اول و دوم استفاده کند. موتور تورکی به این معنی است که برای هر موقعیتی حداقل یک دنده در دسترس دارید و اگر احساس می کنید راحت تر رانندگی می کنید، می توانید یک دنده بالاتر از حد معمولی را برای پیچیدن بگذارید.
راحتی صندلی تا حدود یک ساعت اول عالی بود، اما بعد از آن کمی سفت احساس می شد. راستش را بخواهید، تفاوت چندانی با بیشتر دوچرخه ها ندارد.
مطمئناً ترمزها به لطف وزن سبک به خوبی کار می کردند. مخصوصاً ترمزهای جلو برای کشیدن 401 خیلی قوی بودند.

لاستیک های پیرلی دو اسپرت چسبندگی و بازخورد خوبی را در خیابان ارائه می کنند، اما چرخ ها اندازه ای دارند بنابراین در صورت تمایل می توانید آنها را با لاستیک اسپرت چسبنده جایگزین کنید.
Svartpilen 401 به سادگی سواری لذت بخش است. عملکرد موتور شگفت انگیز است، نه تنها با گشتاور میان رده، بلکه با کشش قوی در حالی که موتور در حال چرخش است. ما به طور خاص حداکثر سرعت را آزمایش نکردیم، اما بیش از 90 مایل در ساعت دیدیم. مطمئناً دوچرخه به اندازه کافی سریع است که بتوان با آن رفت و آمد کرد.
چیزی که دوچرخه های سبک وزنی مانند این را متمایز می کند، حس چابکی و انعطاف پذیری آن است. این دوچرخه نه تنها 50 یا 60 پوند سبک تر از برخی از دوقلوهای برهنه نسبتا سبک است، بلکه به دلیل جرم های چرخشی حتی سبک تر است. چرخ ها و لاستیک های کوچک تر و میل لنگ سبک تر، اینرسی بسیار کمتر و مقاومت بسیار کمتری را هنگام تغییر جهت ایجاد می کنند.
ما از 401 خارج از جاده استفاده نکردیم، اما لاستیک ها مطمئناً قادر به حرکت در جاده های آتش سوزی و مسیرهای متوسط \u200b\u200bهستند. ما از آن به عنوان یک دوچرخه خیابانی استفاده کرده ایم و می توانیم آن را برای این منظور به شدت توصیه کنیم.
با MSRP ایالات متحده 5899 دلار، ما فکر می کنیم Husqvarna Svartpilen 401 یک معامله است. ترکیبی از موتورها و الکترونیک پیشرفته و قدرتمند همراه با طراحی جذاب (از نظر ما)، راحتی و کاربردی. ناگفته نماند سیستم تعلیق قابل تنظیم. برای جزئیات و مشخصات بیشتر به وب سایت Husqvarna مراجعه کنید.
منبع: https://www.motorcycledaily.com/2025/01/2024-husqvarna-svartpilen-401-md-ride-review/